9 Ağustos 2017 Çarşamba

Sistem Kendini Nasıl İnkar Eder?

katmüll

    Yukarıdaki resim sistemin kendi kendini inkar ettiğinin kanıtıdır. Resmi üzerine tıklayarak büyütebilir ve inceleyebilirsiniz. Malumunuz artık biz öğretmenlerin karşısında bir de mülakat engeli var. Bir OHAL mucizesi olan bu mülakatta şüpheler havada uçuşuyor ne yazık ki. MEB açık açık mülakatlarda kendi yaptığı KPSS'yi inkar ediyor ve kendi çapında yeni bir sistem oturtuyor. Aylarını hatta yıllarını hatta ömrünü KPSS'ye vermiş iyi puan almış birisi mülakatta bir anda çok çok düşük puan alabiliyor. Bunun dışında tam tersi sınavda çok da parlak olmayan puanlar bir anda mülakatta parlayabiliyor. Niyetim torpil yapıyorlar abi demek değil. Niyetim bu uçurumun olduğunu vurgulamak.

   Peki ne yapılabilir. Mülakatın kaldırılması bir seçenek fakat bunu asla yapmayacaklar. Madem bu yapılmayacak yeni çözümler gerekiyor. Ne yapılabilir? Mesela mülakatta puana müdahale belirli aralıklarda olabilir. Yani +10 / -10 tarzında standart bir aralık belirlenebilir. Bunun dışında mülakat sonrası mutlaka düzgün geri dönüt şart. Millet puanının neden düştüğünü veya yükseldiğini öğrenebilmeli. Bu şeffaflığı sağlar...

    Daha çok sayıda çözüm önerisi verilebilir. Fakat önemli olan bunları uygulamak. Yoksa bu mülakat olayı şaibe ile devam edecek ve çoğu öğretmen haklı olarak isyan edip duracak. Tabii daha kötüsü de var öğretmenlerimizin umutsuzluğa kapılması ve canına kıyması. Daha geçtiğimiz günlerde sevgili medyamız pek göstermese de bir öğretmenimiz daha canına kıydı. Hem de benim branşımdan. Çok üzüldüm bu olaya. Buna bir çare bulunması şart.

    Şimdi bunları yazdım ya ileride olur da mülakata kalırsam ve güvenlik soruşturmasında buraları kontrol ederlerse aha bu yazdığımı da okusunlar: "Abi valla sıkıntıyı söyledim ben. Yoksa ne fetöcüyüm ne örgütçü. Eğitimciyim ben eğitimci."

2 yorum:

  1. Tüm bu süreçleri yakinen bildiğim için yazdıklarınıza aynen katılıyorum hocam. Bu konuda çok mağdur olan var ve bu durum sanırım bu yıl da aynen devam edecek. İnşallah daha fazla mağduriyet yaşanmadan bu sorun çözülür ve hak edenler hak ettikleri yerlere gelirler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım düzelir..Enseyi karartmamak lazım..Bu yıl da bu sıkıntı sürecektir fakat seneye bazı değişikler olacak gibi söylemler o yönde şimdilik..

      Sil

LÜTFEN!

Kötü amaçlı ve Argo yorumlardan kaçınınız!